تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در منزل

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در منزل

اهمیت تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در زندگی روزمره

تلویزیون ایکس ویژن در سال 1862 توسط جیوانی کازلی داشمند ایتالیایی اختراع شد. در آن زمان تلویزیون ایکس ویژن ها فقط خطوط و نقوش و عکس های تصویر برداری شده را به صورت  طیف هایی از خاکستری ، سیاه و سفید نشان میدادند امروزه با پیشرفته تکنولوژی انواع تلویزیون ایکس ویژن های ال ای دیو ال سی دی و پلاسما را در طرح ها و مدل های مختلف توسط برندهای مختلف و جهانی به تولید می رسند ،حتی قابلیته وصل شدن به اینترنت و پخش تصاویر سه بعدی  را نیز دارا می باشند..امروزه در هر خانه ای می توان حداقل یک دستگاه تلویزیون ایکس ویژن را مشاهده نمود. افراد ساعت های زیادی در طول روز را به تماشای برنامه های متنوع  درآن اختصاص می دهند. اما  در مقابل این رشد و تکنولوژی ممکن است دستگاه دچار خرابی ها و مشکلاتی گردد که نیاز به تعمیرکاران و تکنسین های متخصص و مجرب دارد.در این مقاله چند مورد از این مشکلات و روش های تعمیر کردن آنها بیان می نماییم.

خرابی های رایج تلویزیون

تلویزیون  های پلاسما ال سی دی و ال ای دی که یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ها دربازار امروزی می باشند، اما با این وصف می توانند به علت هایی مثل ضربه خوردن .قطع و وصل شدن برق وخرابی های قطعات اصلی و یا هر دلیل دیگری دچار مشکل شود که در ادامه به چند تا از مهم ترین و متداول ترین آنها اشاره میشود.

خاموش شدن تلویزیون

گاهی احتمال دارد که دستگاه به صورت ناگهانی دچار خاموشی گردد و دیگر روشن نشود .در ادامه علت های آن برای شما بیان خواهیم نمود.

فلش مموری ویروسی : امروزه اکثر دستگاه های تلویزیون ایکس ویژن قابلیت این را دارند که فلش مموری ها و کابل های مختلف به آن ها وصل گردند گاهی این فلش مموری ها ممکن است ویروسی باشد و هنگامی اتصال آن ها به دستگاه تلویزیون  ناگهان خاموش گردد.

خرابی آی سی برد پاور

از دیگر دلایل ها می توان به خرابی آی سی برد پاور اشاره نمود. برد پاور قطعه ای می باشد که تبدیل ولتاژ های الکتریکی را بر عهده دارد.معمولا در این هنگام این قطعه و سایر خازن های اطراف آن نیز باید تعویض می گردد . برای بر طرف کردن این مشکل میتوانید به تعمیرکاران متخصص و یا نمایندگی های رسمی در منزل تماس برقرار نموده  تا به صورت حرفه ای به شما کمک نمایند.

استفاده از کابل hdmiنامرغوب:

Hdmi یک سیم رابط می باشد که معنی آن رابط چند رسانه ایی با کیفیت بالاهست و وظیفه ی آن انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا به تلویزیون ایکس ویژن می باشد. مثلا می توانید لپ تاپ های شخصی خود را با استفاده از این کابل به دستگاه تلویزیون  وصل نمایید و نمایشگر لپ تاپ را به راحتی بر روی تلویزیون به تصویر کشانید.  ممکن هست این کابل ها به دلایلی مثل نوسانات برقی هنگام  اتصال یا غیر استاندارد بودن کابل ها به تلویزیون ایکس ویژن شما آسیب برساند. سعی کنید  حد المکان از کابل های استاندارد و اصلی تلویزیون  خودتان استفاده نمایید.

نوسانات برق :

تلویزیون ایکس ویژن های ال سی دی ها و ال ای دی ها و دستگاهای پلاسما امروزی معمولا با ولتاژ های بسیار کمی کار می کنند و همین امر باعث شده به هنگام نوسانات برق دستگاه شما خاموش گردد. توصیه میشود برای اتصال تلویزیون ایکس ویژن به برق از اتصالات چند راهی استفاده نمایید.

خرابی مین برد و یا فرسودگی قطعات مین برد :

یکی از اصلی ترین قطعات هر تلویزیونی مین برد است نقش مین برد ها در تلویزیون  کنترل کردن دستگاه شما می باشد که مانند اصلی ترین عضو های بدن انسان است که خراب شدن آن موجب مشکلات فراوانی خواهد شد.گاهی استفاده زیاد و روشن بودن ساعات طولانی تلویزیون ایکس ویژن در شبانه روز می تواند علت فرسودگی مین برد گردد و قطعات مین برد را فرسوده نماید. و همه اینها دلایلی است برای خاموش شدن ناگهانی تلویزیون  که شما میتوانید با تماس گرفتن با نمایندگی های رسمی درمنزل علت را پیدا نمایید و با کم ترین هزینه مشکلات را  به راحتی برطرف نمایید.

آب خوردگی

یکی از بیشترین مشکلاتی که تعمیرکاران و تکنسین های مجرب بعد از سال ها تجربه در زمینه تعمیرات همیشه بیان می نمایند آب خوردگی تلویزیون  ها می باشد که حتی گاهی اوقات می تواند موجب خاموشی و حتی دوباره روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن گردد. آب خوردگی ها خیلی اوقات به علت ریختن آب بر روی دستگاه است اما علت های دیگری نیز دارد که کمتر به آنها توجه شده است .مثلا تلویزیون در مکانی قرار دارد که رطوبت بسیاری بر آن وارد می شود و این رطوبت داخل فضای داخلی دستگاه گشته یا هنگام تمیز کردن تلویزیون ایکس ویژن شیشه شوی را با فاصله بسیار کمی از تلویزیون  اسپری می نمایند که باعث وارد شدن اب به داخل دستگاه می شود.

معمولا ممکن است زمانی که این اتفاق رخ می دهد خطوط سیاه و سفید روی تلویزیون ایکس ویژن نمایان گردد.همچنین ممکن است روشنایی در بخش های تلویزیون  به صورت متفاوت نشان داده شود. در ادامه مقاله راه حل های از بین بردن این مشکل بیان خواهیم کرد .

اگر در هنگامی که  آب خوردگی اتفاق افتاده  تلویزیون  خاموش بوده باشد ممکن است که خرابی که به وجود آمده کمتر باشد. برای رفع این مشکل باید فلت های دستگاه تعمیر یا در صورتی خرابی بیش از حد به صورت کامل تعویض نمایند. برای حل این مشکل ها بهتر است با نمایندگی های تخصصی منزل تماس بگیرید و از تکنسین های مجرب درخواست کمک نمایید تا این مشکل را در اسرع وقت حل نمایند.

 

تاریک و روشن شدن تصویر از بالا

افراد زیادی هستند که با نمایندگی های تخصصی ما تماس برقرار می نمایند و مشکل  دستگاه خود را تاریک و روشن شدن تصویر می دانند. این خرابی ها به این صورت است که ممکن است قسمتی از تصویر نشان داده  نشود و ممکن است علت این خرابی ها به طور معمول اختلال در پنل دستگاه آن باشد. از مهم ترین جزوی قطعه  پنل ها می باشند که از گران ترین قطعه ها می باشد که ممکن است خراب شدن آن باعث متحمل شدن هزینه ی زیادی گردد. همچنین پیشنهاد می شود به علت حساس بودن این کار با تعمیرکاران مجرب و حرفه ایی در منزل تماس برقرار نمایید.

ماندن تصویر روی لوگو در تلویزیون ایکس ویژن

اگر سیستم عامل دستگاه خود را به روز رسانی نکنید، ممکن است  تصویر روی لوگو در تلویزیون ایکس ویژن بماند و این اتفاق بیافتد. شما میتوانید این مشکل را می تواند با راه حل های مختلفی برطرف نمایید. مثلا اینکه می توانید دستگاه را از برق بکشید و بعد از گذشته چند دقیقه دوباره آن را به برق وصل کنید و روشن نمایید یا اگر دسترسی به منوی اصلی دارید از طریق کنترل وارد منو شده و گزینه ریست را انتخاب نمایید تا تلویزیون ایکس ویژن ریست و از نو روشن گردد اما اگر با هیچکدام از روش های زیر مشکل ماندن لوگو بر روی تصویر حل نگردید با نمایندگی های رسمی و تعمیرگاه های ما در منزل تماس برقرار نمایید تا تکنسین ها مجموعه بتوانند شما را به درستی راهنمایی نمایند.

خدمات تعمیرگاه تخصصی تلویزیون ایکس ویژن فدک در منزل

کارشناسان و تعمیرکاران مجرب حرفه ای و متخصص تعمیرگاه تخصصی فدک در منزل می تواند تعمیر تلویزیون ایکس ویژن های شما را در محل و در منزل زیر نظر خودتان انجام دهند. این کار علاوه برصرفه جویی وقت و هزینه شما باعث می گردد تلویزیون ایکس ویژن شما به بهترین نحو ممکن تعمیر گردد. این تعمیرات تحت نظر اتحادیه و با ارائه ضمانت کیفی برای شما عزیزان انجام خواهد شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *